Un dels objectius principals d’una pàgina web és que transmeti de manera clara, directa i precisa el producte o servei que s’ofereix als usuaris, mitjançant el disseny de la pàgina web i el contingut. Així mateix, perquè això passi és clau que de forma prèvia els usuaris puguin accedir de forma fàcil a la pàgina web.

Per aconseguir això calen diferents canals de captació d’usuaris, un dels més atractius és a través del canal orgànic, és a dir, la captació d’usuaris mitjançant el posicionament web a Google, uns resultats que s’aconsegueixen amb el disseny d’una estratègia SEO enfocada a resultats. A continuació, descobrirem els passos bàsics per a dissenyar una estratègia SEO amb èxit i aconseguir vendes o contactes a la web.

Què és una estratègia SEO?

El SEO (Search Engine Optimization) és el conjunt d’accions que es desenvolupen en una pàgina web amb l’objectiu d’incrementar la visibilitat del lloc en els motors de cerca com Google.

Aquestes accions es divideixen en dos grans grups. Les estratègies SEO On page, que s’apliquen dins la mateixa web, i les estratègies SEO Off page, que són externes.

Com dissenyar una estratègia SEO en un web amb WordPress?

Hi ha diferents aspectes clau que hem de tenir en compte a l’hora de desenvolupar una estratègia SEO per aconseguir resultats efectius.

1. Arquitectura web, l’estructura és la clau de l’èxit

L’arquitectura web és la forma com s’estructura la pàgina web. És recomanable situar en els nivells principals (menú principal) les pàgines principals de serveis o les categories de producte, i en els subnivells els diferents serveis complementaris o productes. D’aquesta manera, dins de l’estratègia SEO donem prioritat als productes o serveis més estratègics a nivell de negoci.

2. Estudi de paraules clau

Dins una estratègia SEO en una pàgina web creada amb WordPress es recomanable realitzar un estudi de paraules clau enfocat als objectius empresarials.

Què són les paraules clau?

Les keywords o paraules clau són els principals termes mitjançant els quals els usuaris trobaran la nostra web quan facin una cerca a Google o en qualsevol motor de cerca.

Treballar les paraules clau correctes a Google et permetrà aparèixer en les primeres posicions dels motors de cerca, i incrementar el tràfic web.

Però no totes les keywords seran vàlides per a la nostra pàgina. És molt important fer un bon estudi de paraules clau i escollir les més adequades per a cada pàgina del web. Per exemple, si tenim una web de venda de productes nadalencs com arbres de Nadal o tions de Nadal ens interessen unes paraules clau en un idioma determinat, mentre que si el Caga Tió es ven online internacionalment, potser serà més interessant tenir la web en altres idiomes, com l’anglès.

3. Estratègia SEO de continguts

Un cop tenim l’arquitectura del lloc web i les paraules clau definides a treballar per a cada pàgina hem de dissenyar una estratègia SEO de continguts òptima. D’aquesta manera, és recomanable escriure contingut en cadascuna de les pàgines principals, treballant les paraules clau, així com incloure diferents imatges o vídeos relacionats per complementar la informació.

A més, també es recomana crear un apartat de blog on oferir contingut d’interès als potencials clients que visiten el lloc web.

4. Configuracions tècniques: instal·lació de plugins i el programador

Finalment, per tenir un web optimitzada per SEO és molt important que tècnicament funcioni. És a dir, sigui accessible, usable i ràpida perquè els usuaris puguin accedir i navegar pel lloc web sense problemes. Per a això no només es recomana comptar amb un programador especialitzat en WordPress per realitzar aquestes configuracions tècniques, sinó també instal·lar plugins SEO, que amplien funcionalitats.

Necessites ajuda per dissenyar la teva estratègia SEO?

Posa’t en contacte amb el nostre equip per a més informació i ajuda en el disseny d’una estratègia SEO per a una pàgina web.